woensdag 20 februari 2013

Koppel studenten aan ondernemers

D66 wil dat studenten creatieve ondernemers en culturele instellingen gaan helpen bij het schrijven van ‘business cases’. “In Den Haag zijn veel studenten die voor hun studie een business case moeten schrijven“, aldus D66-raadslid Kim Waanders. “Creatieve ondernemers en culturele instellingen hebben business cases nodig, maar ontbreekt het wel eens aan de ervaring om deze te schrijven.”

Ondernemerschap

Den Haag kent steeds meer creatieve ondernemers en ook bij culturele instellingen speelt ondernemerschap een steeds belangrijkere rol. Waanders: “Door goed ondernemerschap worden culturele instellingen minder afhankelijk van subsidies en dus toekomstbestendiger. Op korte termijn vergt dit veel inspanning van de instellingen. Als gemeente staan we ze daarom bij met het Fonds Stimulering Cultureel Ondernemerschap. Studenten kunnen de ondernemers door het schrijven van een business case ook vooruit helpen.”

Studenten

“Veel studenten die voor hun studie een business case moeten schrijven, hebben moeite met het vinden van een bedrijf waarvoor zij dat kunnen doen”, aldus Waanders. “Wij willen dat de studenten in contact komen met de creatieve ondernemers en culturele instellingen. Zo ontstaat er een win-win-situatie.” D66 heeft het college inmiddels daartoe opgeroepen.