dinsdag 17 juni 2014

D66-leden steunen coalitieakkoord

De leden van D66 hebben vandaag tijdens een ledenvergadering unaniem ingestemd met het concept coalitieakkoord ‘Vertrouwen op Haagse Kracht’. Tevens werd bekend dat Tobias Dander de opvolger zal zijn van Ingrid van Engelshoven als fractievoorzitter. “Onder leiding van Ingrid hebben we een mooie verkiezingsoverwinning geboekt”, aldus Dander. “Vervolgens heeft ze met ‘Vertrouwen op Haagse Kracht’ een goed akkoord gerealiseerd dat uitgaat van de eigen kracht van mensen. Daarvoor mogen we haar als partij heel dankbaar zijn. Ik heb zin om met het volledige team van wethouders en fractie aan de slag te gaan en ben trots dat ik het vertrouwen heb gekregen om fractievoorzitter te worden.”

Portefeuilles
Zo’n 100 leden kwamen bij elkaar in het Zeeheldentheater om het akkoord te bespreken en kennis te maken met de beoogd wethouders en de nieuwe fractie. Vorige week werd al bekend dat Ingrid van Engelshoven kandidaat is om Wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Jeugd en Onderwijs te worden. Tom de Bruijn is kandidaat voor de portefeuille Financiën, Verkeer, Vervoer en Milieu. Dander: “Met Ingrid en Tom hebben we twee ijzersterke kandidaten om dit akkoord in de praktijk te brengen. Afspraken op papier zijn belangrijk, maar nu moeten we het met elkaar ook gaan waarmaken. Ik ben blij dat de leden van D66 zich vandaag even enthousiast toonden over het akkoord en de beoogd wethouders, als de fractie.”

Meer informatie over het concept coalitieakkoord treft u hier.