donderdag 19 mei 2016

Locatie gevonden voor regenboogzebrapad!

Den Haag krijgt een regenboogzebrapad. Op verzoek van D66, Groep de Mos/OPDH en VVD wordt er een regenboogzebrapad aangelegd in de middenberm van de Bezuidenhoutseweg ter hoogte van de Koekamp. D66-raadslid Kim Waanders: “In onze stad moet iedereen zichtbaar zichzelf kunnen zijn. Een regenboogzebrapad is een plek waar je letterlijk stilstaat bij de sociale acceptatie van LHBT’ers.”

Andere steden
Den Haag is niet de eerste stad waar een regenboogzebrapad zal verschijnen. Andere grote steden als Maastricht, Utrecht, Tilburg en Leiden hebben inmiddels een regenboogzebrapad. Lakerveld: “De acceptatie van LHBT’s is absoluut geen vanzelfsprekendheid en heeft blijvende aandacht nodig. Daarom is het goed dat wij als Stad van Vrede en Recht een voortrekkersrol op ons nemen.”

Jezelf kunnen zijn
Groep de Mos raadslid Dubbelaar benadrukt de boodschap die het zebrapad uitstraalt: “Zelf heb ik jonge kinderen. Ik wil hun meegeven dat je in Den Haag kunt zijn wie je wil. Homo, hetero of biseksueel, het maakt ons niet uit. Dát dragen we uit met een regenboogzebrapad.”

gaybrapad-plek-590x260

Foto’s: Den Haag FM