woensdag 29 maart 2017

Cor Hess wint Haagse Conciërge van het Jaar Verkiezing

Haagse

Cor Hess van de P.H. Schreudersschool is uitgeroepen tot de Haagse Conciërge van het Jaar. Hij is op zijn school feestelijk gehuldigd in het bijzijn van alle leerlingen, collega’s en zijn vrouw. Hoewel het voor de jury lastig was om keuze te kunnen maken, vonden ze na lang beraad in Cor de terechte winnaar van dit jaar.

Conciërge Cor draagt nu met trots een jaar lang de titel van beste Haagse conciërge. De jury bestond uit D66-raadslid Kim Waanders, Tweede Kamerlid Paul van Meenen en de winnaar van vorig jaar Monique Lange. Waanders legt uit waarom Cor Hess is uitgeroepen tot de winnaar: “Cor is een conciërge met een groot hart voor de P.H. Schreuderschool. Met zijn gouden handen maakt hij de mooiste creaties voor de leerlingen. Denk aan oplaadkasten voor Ipads en verrijdbare boekenkasten. Iedere school verdient wat mij betreft een eigen Cor.”

Traditie

De conciërgeverkiezing is een langlopende traditie in de stad. D66 Den Haag organiseert de verkiezing om het belang van conciërges voor scholen te benadrukken. Door inzet van de partij wordt jaarlijks 1 miljoen euro beschikbaar gesteld voor alle scholen om het mogelijk te maken een conciërge aan te nemen.

Genomineerden

Eerder werd al de top drie genomineerden bekend gemaakt uit alle inzendingen. De andere genomineerden waren Ton Frantzen van de Bernardusschool en het conciergeduo Chris en Jack van KC Bamboe.