maandag 22 mei 2017

Informatieavond voor potentiële kandidaat-raadsleden

kandideren

Wil jij namens D66 het debat voeren in de gemeenteraad en overweeg je, je daarom te kandideren voor het raadslidmaatschap? Kom dan naar de ‘Anja Overhoff avond’ die D66 Den Haag op 19 juni in het Provinciehuis organiseert. Anja Overhoff is bijna 10 jaar lang raadslid en fractievoorzitter geweest van D66 in Den Haag. Samen met een aantal andere ervaren D66’ers vertelt zij wat het betekent om raadslid te zijn.

Daarnaast komt op deze avond de procedure voor de kandideren aan bod. Zo krijg je te horen wanneer de deadline is voor het inleveren van de motivatie en wat er daarnaast van je verwacht wordt.

Ben je geïnteresseerd geraakt of was je dat al? Stuur dan een mail naar angedebeer@d66denhaag.nl. Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus wees er op tijd met aanmelden!

Datum: 19 juni 2017, 20:00 uur (19:30 inloop)

Locatie: Provinciehuis, Zuid Hollandplein 1, Den Haag

Programma: (onder voorbehoud)

• 20.00 – 20.10: Welkomstwoord door Anja Overhoff: waarom deze avond haar naam draagt en uitleg over de opzet
  • 20.10 – 20.15: Visie op komende campagne GR2018
  • 20.15 – 20.45: Uitleg procedures kandidaatstelling en uitleg Raadsscan
  • 20.45 – 20.55: Tips over voorbereiden gesprekken
  • 20.55 – 21:20: Wat houdt het in om raadslid te zijn. Hanneke van der Werf (raadslid) en Dennis Groenewold (fractievertegenwoordiger) zullen spreken. Vragen uit de zaal mogelijk.
  • 21.20 – 21.30 Visie op komende raadsperiode door lijsttrekker