donderdag 19 april 2018

D66: ‘Geef nieuwbouw ALDI Westduinweg nog een kans’

D66 wil dat de gemeente nogmaals om tafel gaat met supermarktketen ALDI over mogelijke nieuwbouw op Scheveningen. De keten wil het filiaal aan de Westduinweg grondig onder handen nemen en heeft daarvoor een plan gepresenteerd. De gemeente geeft vooralsnog geen toestemming om dat nieuwbouwplan uit te voeren. “Het zou goed zijn als beide partijen opnieuw met elkaar om tafel gaan en met een positieve houding naar de mogelijkheden kijken. Hopelijk komt er dan een oplossing die voor zowel de ALDI, de gemeente als de buurt goed is”, stelt raadslid Dennis Groenewold (D66).

Uitstraling

Mogelijke nieuwbouw is een kans om de uitstraling van de buurt een impuls te geven. “Het huidige winkelpand oogt verouderd. Ook het parkeerterrein van de supermarkt heeft zijn beste tijd gehad. Vernieuwingen kunnen goed zijn voor de omgeving”, stelt Scheveninger Groenewold.

Buurtfunctie

Bij de Haagse fractie van D66 komen meerdere signalen binnen over de meerwaarde die de supermarkt heeft voor de buurt. Veel buurtbewoners maken gebruik winkelvoorziening. “Het is belangrijk dat de toekomst van de winkel gewaarborgd wordt”, benadrukt Groenewold.