donderdag 17 mei 2018

‘Pak overlast weesauto’s op bedrijventerreinen aan’

D66 wil dat er een einde komt aan de grote hoeveelheid weesauto’s op Haagse bedrijventerreinen en eist een aanpak van de langparkeerders. In extreme gevallen staan voertuigen langer dan een jaar ongebruikt op dezelfde plek geparkeerd. “De situatie zorgt voor verloedering van bedrijventerreinen en geeft een gevoel van onveiligheid”, benadrukt raadslid Daniël Scheper.

Aanpak Onder meer de bedrijventerreinen ZKD, Trekvliet en de Uitenhagestraat hebben veel overlast van langparkeerders. De verweesde auto’s schaden de uitstraling van de terreinen en dat is slecht voor het ondernemersklimaat. “Bedrijventerreinen zijn van groot belang voor de Haagse economie.

We moeten voorkomen dat deze gebieden verloederen. Daarom wil ik dat het college de problematiek weesauto’s daadkrachtig aanpakt”, aldus Scheper. Visie Het Haagse stadsbestuur ontwikkelt op dit moment een nieuwe visie voor Haagse bedrijventerreinen. Als het aan D66 ligt wordt de aanpak van langparkeerders onderdeel van die plannen en komt er een structurele oplossing.