vrijdag 8 juni 2018

Hanneke van der Werf nieuwe fractievoorzitter D66 Den Haag

Hanneke van der Werf is gekozen als nieuwe fractievoorzitter van D66 Den Haag. Robert van Asten legt zijn taken als fractievoorzitter neer en gaat aan de slag als wethouder. Het vertrek betekent eveneens dat Birgül Özmen weer aansluit als raadslid. Marije Mostert wordt benoemd als fractievertegenwoordiger.

De verschuivingen zijn een direct gevolg van het aantreden van het nieuwe stadsbestuur. Saskia Bruines en Robert van Asten zijn donderdagavond tijdens een speciale raadsvergadering geïnstalleerd als wethouder. D66 vormt samen met Groep de Mos, VVD en GroenLinks het nieuwe Haagse stadsbestuur. De portefeuilles van Bruines zijn Onderwijs, Kenniseconomie en Internationaal. Van Asten gaat aan de slag met Mobiliteit, Cultuur en Strategie.

Tijdens dezelfde raadsvergadering naam Tom de Bruijn afscheid van zijn wethouderschap. De Bruijn was vier jaar verantwoordelijk voor onder meer verkeer en financiën. Burgmeester Krikke prees de vertrekkende wethouder om zijn diplomatieke kwaliteiten en zijn gedegen wijze van besturen. De Bruijn benadrukte in zijn afscheidsspeech dat hij de tijd als wethouder “niet had willen missen.”