maandag 23 juli 2018

Plaats bij alle speelveldjes een watertappunt

D66-fractievertegenwoordiger Marije Mostert wil dat bij meer openbare speelveldjes een watertappunt wordt aangebracht. Zeker nu de warmte in Den Haag tropische vormen aanneemt en de kinderen door de schoolvakantie veel buiten zijn, is drinkwater bij speelveldjes meer dan welkom. Mostert: “Op veel speelveldjes ontbreekt helaas nog steeds een watertappunt. Jammer, want water drinken is beter voor de gezondheid dan frisdrank en spaart het milieu. Het nationaal hitteplan is vandaag in werking getreden. Het is nu dus erg belangrijk dat kinderen goed drinken. Als er bij speelveldjes watertappunten zouden staan, zou dat een stuk makkelijker voor hen zijn.”

Onderzoek
Twee jaar terug beloofde het college te onderzoeken of het mogelijk is om watertappunten aan te leggen bij speelveldjes. Mostert is benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek. Ook wil zij weten of het college bereid is om structurele middelen in te zetten voor uitbreiding van watertappunten in de buitenruimte.