woensdag 12 september 2018

Maak plan van aanpak voor opknapbeurt Badhuisstraat

Raadslid Dennis Groenewold (D66) wil dat het stadsbestuur snel aan de slag gaat met de Badhuisstraat. De typisch Scheveningse winkelstraat heeft een opknapbeurt nodig. Een meerderheid van de gemeenteraad heeft vorig jaar al ingestemd met het plan om de straat aan te pakken, maar vooralsnog zit er weinig schot in de zaak. “De straat verdient een opfrisbeurt. We hebben eerder al gezien dat de Keizersstraat een stuk aantrekkelijker is geworden na aanpassingen en dat moet ook gebeuren in de Badhuisstraat”, stelt Groenewold.

Plan

Het blijft onduidelijk wanneer het stadsbestuur van plan is aan de slag te gaan met de winkelstraat en wat momenteel de status van het project is. Ondernemers uit de Badhuisstraat willen graag met de gemeente aan tafel om hun ideeën voor de opknapbeurt te bespreken. “De Ondernemers wachten nu al bijna een jaar op serieuze actie vanuit het Haagse stadsbestuur. Het is tijd dat er echt wat gaat gebeuren en daarom wil ik van het college weten op welk termijn ze aan de slag gaan met de opknapbeurt”, aldus Groenewold.

Korte termijn

D66 ziet kans om vooruitlopend op de echte opknapbeurt alvast kleine verbeteringen te doen. De relatief makkelijk uit te voeren verbeterpunten kunnen de straat op korte termijn al een betere aanblik geven. Groenewold vindt onder meer dat de gaten in het asfalt gemaakt moeten worden en hij wil dat de grote verfvlekken op het wegdek gereinigd worden.