maandag 19 november 2018

Voorkom betreden privé-tuinen tijdens Red Bull Knock Out

D66 trekt aan de bel bij het Haagse stadsbestuur over de overmatige overlast die bewoners hadden van de Red Bull Knock Out. Het massaal toegestroomde publiek gebruikte privétuinen om het evenement te volgen en vertrapte planten in de duinen. “Wij willen herhaling hiervan in de toekomst voorkomen en vragen daarom maatregelen van het college”, meldt raadslid en Scheveninger Dennis Groenewold (D66).

Overlast

Het duin voor museum Beelden aan Zee en de duintuinen van appartementencomplex Scheveningse Duyn stonden vol met mensen “Als je op Scheveningen woont, weet je dat je dat bij grote evenementen overlast kan hebben. Daar is over het algemeen begrip voor. Maar dat betekent niet dat mensen je planten kapot mogen trappen”, aldus Groenewold.

Ingrijpen

Een groot evenement als de Red Bull Knock Out is goed voor onze stad. Het was dit jaar wederom heel succesvol en druk op Scheveningen. “In principe is er niets mis met de grote drukte die het evenement veroorzaakt, maar we moeten voorkomen dat publiek op verkeerde plekken de race gaat volgen. Volgend jaar moeten politieagenten en gemeentelijke handhavers ingrijpen als mensen in tuinen en duinen gaan staan”, aldus Groenewold.