donderdag 13 december 2018

Den Haag verbetert telefonische  dienstverlening

Raadslid Fonda Sahla (D66) heeft zich met succes hard gemaakt voor betere gemeentelijke dienstverlening in Den Haag. D66 krijgt signalen dat vragen die telefonisch binnenkomen bij de gemeente niet altijd netjes verwerkt worden. De verantwoordelijk wethouder Guernaoui heeft beterschap beloofd op dit punt. “Het is natuurlijk onacceptabel dat inwoners van onze stad geen fatsoenlijk antwoord krijgen als ze de gemeente bellen met een vraag of verzoek. Ik ben blij dat de wethouder nu actief stuurt op verbetering van de telefonische dienstverlening”, zegt Sahla.

Hagenaars kunnen de gemeente bellen met allerlei vragen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een parkeervergunning of met een verzoek rondom uitkeringen. Het lijkt momenteel vooral mis te gaan met terugbelafspraken. Als een antwoord niet direct paraat is, wordt er door de gemeente een terugbelafspraak gemaakt. Deze worden echter te vaak niet nagekomen en dan blijft de vragensteller in het ongewisse. “Inwoners van onze stad moeten kunnen vertrouwen op de gemeente. Het is geen probleem als een vraag om enig uitzoekwerk vraagt. Maar als er wordt toegezegd dat er later wordt teruggebeld met een antwoord, dan moet dat wel gebeuren”, stelt Sahla.

Aanscherpen

Wethouder Guernaoui heeft toegezegd de belprocedures te verbeteren en de aanscherping onderdeel te maken van het dienstverleningsbeleid. “Het is goed dat dit stadsbestuur het  signaal uit de raad serieus neemt en direct actie onderneemt. Ik wil dat onze inwoners kunnen rekenen op de gemeente en we moeten goed bereikbaar zijn”, aldus D66-raadslid Sahla.