woensdag 9 januari 2019

Meer Haagse straten verdienen parkeerplaatsterrassen

Raadslid Daniël Scheper (D66) juicht het toe dat ook deze zomer weer zogenoemde parkeerplaatsterrassen komen in de Reinkenstraat. De proef van afgelopen zomer was succesvol en zowel bewoners als ondernemers reageren enthousiast op de extra reuring. “Wat mij betreft breiden we het aantal straten met zomerse parkeerplaatsterassen snel uit. Dit succesvolle initiatief verdient uitbreiding in meerdere geschikte straten van onze stad”, aldus Scheper.

Evaluatie

Door lagere parkeerdruk in de zomermaanden is het mogelijk om straten levendiger te maken met gezellige terrassen op parkeergelegenheid. Het stadsbestuur heeft de proef in de Reinkenstraat uitgebreid geëvalueerd. Bijna tachtig procent van de buurt is positief over de extra terrassen in hun wijk. De positieve uitkomsten biedt ruimte om ‘s zomers ook in andere straten parkeerplaatsterassen in te richten. “Ik zie deze zomer ook graag terrassen in de Thomsomlaan, Reinkenstraat en de Prinsestraat”, aldus Scheper.

Periode

In de Reinkenstraat zijn de zomerterrassen dit jaar vanaf 1 juni weer toegestaan en moeten uiterlijk op 1 oktober weer plaats maken voor auto’s. D66 pleit er voor om in diezelfde periode ook in andere geschikte straten terrassen op parkeerplaatsen in te richten. “Tijdens de behandeling van het terrassenbeleid in de raad zal ik de wethouder wijzen op de kans om de proef uit te breiden”, licht Scheper toe.