vrijdag 20 maart 2020

Verkameringsverbod goed nieuws voor Den Haag

D66 Den Haag is blij met het onmiddellijke verkameringsverbod dat gisteren werd afgekondigd. “Dit straalt daadkracht uit”, zegt raadslid Marieke van Doorn. “Sommige wijken lijden echt onder de verkamering”. Wel vindt van Doorn dat het verbod voor meer van de stad mag gelden.

Leefbaar voor iedereen
Hagenaren en Hagenezen klagen al langer over het verkameren van woningen. Bij dit verkameren kopen investeerders huizen op om ze per kamer te verhuren. Dit zorgt voor een grote woningnood onder starters op de woningmarkt en lagere inkomensgroepen. “Ook deze mensen moeten zich in deze mooie stad thuis kunnen voelen”, zegt Van Doorn.

Regentesse, Valkenbos en Zeehelden
Het verbod geldt nu in 10 wijken, waaronder het Zuiderpark, Transvaalkwartier, Moerwijk en de Schildersbuurt. Van Doorn vind wel dat er moet worden gekeken of deze maatregel niet voor meer wijken moet gelden.” Ook het Regentesse- en Valkenboskwartier en Zeeheldenkwartier hebben met verkamering te maken. Ook die wijken moeten we leefbaar houden!”