dinsdag 30 maart 2021

Dennis Groenewold nieuwe fractievoorzitter D66 Den Haag

Dennis Groenewold is unaniem verkozen tot de nieuwe fractievoorzitter van D66 Den Haag. Het ervaren raadslid neemt de voorzittershamer over van Hanneke van der Werf, die woensdag geïnstalleerd wordt in de Tweede Kamer en in april afscheid neemt van de raad. Raadslid Marieke van Doorn neemt de rol van vice-fractievoorzitter over van Groenewold. “Ik heb er zin in!”, zegt de kersverse fractievoorzitter vol enthousiasme.

Scheveninger met veel ervaring
“Het is een eer om na fractiemedewerker, fractievertegenwoordiger en raadslid, nu ook fractievoorzitter te mogen zijn” zegt Groenewold. “Hanneke van der Werf was een uitstekende voorganger en ik zie het als een uitdaging haar te mogen opvolgen”. De geboren en getogen Scheveninger zit sinds 2018 in de raad en was daarvoor al drie jaar fractievertegenwoordiger. Ook was hij al eerder vervangend-fractievoorzitter tijdens het zwangerschapsverlof van Van der Werf. Groenewold heeft zich als raadslid de afgelopen jaren ingezet voor een duurzamer Den Haag en was een van de initiatiefnemers het Actieplan Scheveningen, waarmee hij samen met talloze verschillende partijen en bewoners de drukte en overlast op Scheveningen een halt toeroept.

Het D66-geluid duidelijk laten horen in Den Haag
Groenewold ziet met veel enthousiasme de toekomst tegemoet. “We zitten nu in het laatste jaar van deze raadsperiode en gaan langzaam aan richting de gemeenteraadsverkiezingen. Het belooft dus een interessant jaar als fractievoorzitter te worden, waar we als fractie het D66-geluid duidelijk in Den Haag zullen laten horen. We staan voor een Den Haag waarin iedereen vrij is, maar waar we niemand laten vallen”, zegt Groenewold. “Ik heb er zin in!