zondag 7 maart 2021

Grote buit bij doneeractie vrouwendag door D66

Op maandag 8 maart 2021, Internationale Vrouwendag, worden honderden dak- en thuisloze vrouwen in het zonnetje gezet. De Haagse Kessler Stichting zamelt producten in om deze vrouwen te verwennen en zodat ze een dagje niet hoeven na te denken over hun thuissituatie. Om het initiatief kracht bij te zetten hebben D66 Den Haag en het Haagse Els Borstnetwerk ook een grote lading spullen ingezameld.

Tientallen tassen vol
“Dit is echt een prachtig initiatief”, zegt Marije Mostert van de Haagse fractie van D66. Samen met het Haagse Els Borstnetwerk, het vrouwennetwerk van de partij, hebben D66’ers tientallen tassen en dozen vol verzorgingsproducten voor de vrouwen ingezameld. Caroline Verduin (Els Borst Netwerk): “We hebben ontzettend veel donaties van vrouwen ontvangen. Zij beseffen hoe belangrijk producten als maandverband en tampons zijn voor vrouwen. Mostert en Verduin zijn trots op de grote groep die donaties heeft gemaakt. Mostert: “Dit is hartverwarmend”.

Niet in de steek laten, maar helpen
Traditiegetrouw worden in Den Haag op Internationale Vrouwendag minimaal 100 vrouwen uit de maatschappelijke opvang in het zonnetje gezet. Door corona konden veel andere activiteiten niet doorgaan, maar het inzamelen en verdelen van verzorgingsproducten gelukkig wel. Verduin: “Dit is misschien maar een klein gebaar, maar we blijven ons ook inzetten voor een stevige thuisbasis voor alle vrouwen in Den Haag”. Mostert: “D66 wil graag een duurzame oplossing voor de vele dak en thuisloze vrouwen. Dit is geen oplossing, maar wel een hart onder de riem. Op deze manier laten we zien dat we deze vrouwen niet in de steek laten, maar juist willen helpen. Daar draait vrouwendag om”.