donderdag 1 april 2021

Stadsbestuur positief over Walk of Fame voor Haagse Muziekhelden

Het Haagse college van burgemeester en wethouders is positief over het voorstel van Daniel Scheper en Birgül Özmen om een Walk of Fame voor Haagse muziekhelden te maken. Het plan ontstond nadat enkele prominente Hagenaars om een waardig eerbetoon voor Haagse muzikanten vroegen. Sindsdien is het plan met regelmaat in het nieuws.

Positieve reactie
“Heel mooi dat het stadsbestuur ons enthousiasme deelt”, stelt Daniel Scheper. Samen met collega-D66’er Özmen heeft hij het voorstel voor een Walk of Fame in februari aan het college voorgelegd. Ook Özmen is blij met de reactie van het college. “We moeten trots zijn op ons muzikale erfgoed”, zegt het raadslid, die denkt dat de loop een echte trekker en ontmoetingsplek kan worden. Het college zegt in een reactie enthousiast te zijn en gaat onderzoeken wat er precies allemaal mogelijk is.

Eerbetoon in straat met allure
De loop vanaf Den Haag Centraal Station richting het nieuwe cultuurpaleis Amare zou volgens de twee D66’ers een ideale plek voor de Walk of Fame zijn. Bezoekers van buiten de stad die Amare of het Paard willen bezoeken, lopen dan letterlijk door de Haagse muziekhistorie naar hun muzikale bestemming. Het college gaat kijken of dit mogelijk is en of de herinrichting van het Spuikwartier hier ook een rol in kan spelen. “Ik kijk uit naar het onderzoek”, stelt de enthousiaste Scheper. “Iedereen die ik over het plan spreek is enthousiast, en nu ook het stadsbestuur”.