Doe mee met D66 Den Haag

D66 is na de succesvolle gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 de grootste partij van Den Haag. Met ruim 1750 leden is D66 Den Haag een van de grootste D66-afdelingen van Nederland. Dagelijks zetten vele leden van D66, zowel in Den Haag als daarbuiten, zich vrijwillig in voor de partij en haar sociaal-liberale idealen. Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste leden die zich willen inzetten. Wil je actief worden binnen D66 Den Haag? Op deze pagina vind je de mogelijkheden.

Activiteiten

D66 Den Haag organiseert het hele jaar door activiteiten. Je vindt een volledig overzicht van de geplande activiteiten in de agenda. Heb je een idee voor een activiteit, wil je graag zelf een activiteit organiseren, of heb je een vraag over een van de activiteiten? Neem dan contact op met Annoek Smith, het verantwoordelijke bestuurslid voor Ledenbinding & Activiteiten (annoeksmith@d66denhaag.nl).

Crash Course

Wat betekent ‘sociaal-liberaal zijn’ in de praktijk? Wat zijn de wortels van deze politieke stroming en waarin verschilt dit gedachtegoed van dat van andere politieke partijen? Hoe heeft D66 het sociaal-liberale gedachtegoed vertaald naar de principes op basis waarvan zij dagelijks politiek bedrijft? De crashcourse Sociaal-liberalisme, die een keer per jaar in het najaar plaatsvindt, geeft je antwoord op deze vragen. In vijf bijeenkomsten word je bijgespijkerd over de vijf richtingwijzers van D66, de uitdagingen van de toekomst en hoe een sociaal-liberaal hier tegen aan zou kunnen kijken op landelijk, regionaal en lokaal niveau. Na de theorieavonden ga je op de vierde avond leren hoe je de standpunten van D66 op een duidelijke manier leert te verdedigen en uit te leggen. De cursus wordt op de vijfde avond afgesloten met een netwerkdiner. Wil je ook deelnemen? Houd dan de opleidingsagenda in de gaten om te kijken wanneer de eerstvolgende Crashcourse is.

D-Café’s

Bij D-café’s staan inhoud en gezelligheid centraal. Elk D-Café belicht een (actueel) politiek thema, bijvoorbeeld door middel van een lezing van een gastspreker of een paneldiscussie. Hierbij wordt tevens de link naar het beleid van D66 gelegd. En uiteraard is er volop ruimte voor discussie en vragen. Een aantal keer per jaar organiseren we bovendien een D-café op locatie, waarbij je de unieke kans krijgt om een kijkje achter de schermen te nemen op een bijzonder locatie. Na afloop is er gelegenheid om de discussie voort te zetten bij een gezellige borrel. Vanzelfsprekend staan deze avonden ook open voor niet-leden, dus neem vrienden en familie gerust mee. D-Café’s worden aangekondigd in de agenda.

D-Loquentia

D-Loquentia is de debatclub van D66 Den Haag. Op deze pagina vind je informatie over de verschillende cursussen en activiteiten die D-Loquentia aanbiedt.

66 Book to Read

Ben je geïnteresseerd in politieke filosofie en vind je het leuk om daarover met andere leden van gedachten te wisselen? Lees en praat dan mee met de 66 Books to Read. Deze leesclub komt tweemaal per jaar bij elkaar. Op deze pagina vind je meer informatie over de 66 Books to Read.

Nieuwsbrief

Als lid van D66 Den Haag ontvang je elke twee weken de Haagse Update, de nieuwsbrief van onze Haagse afdeling. Ben je geen lid, of ben je lid van een andere afdeling van D66, en wil je wel graag de nieuwsbrief ontvangen? Via deze pagina kun je je aanmelden.

Pasta & Politics

Zin in een goed gesprek over politiek met andere leden onder het genot van een hapje en een drankje? Meld je dan aan voor de Pasta & Politics avonden! Tijdens Pasta & Politics kookt één van de leden bij hem/haar thuis. Met een klein gezelschap (10 à 15 mensen) geniet je tegen een kleine bijdrage van een pasta of andere maaltijd, en kun je tijdens het eten de laatste politieke ontwikkelingen doornemen. Kortom, een ideale gelegenheid om andere leden te leren kennen en van (politieke) gedachten te wisselen. Nieuwe edities van Pasta & Politics worden in de agenda op de website aangekondigd. Lijkt het je leuk om zelf een Pasta & Politics te organiseren voor een gezellige avond met andere leden? (Dat kan ook als je bijvoorbeeld alleen wil koken, of alleen je huis beschikbaar wil stellen). Stuur dan een mailtje naar Nienke Hedeman (nienkehedeman@d66denhaag.nl).

Run66

Heb je nog nooit eerder hardgelopen, of heb je lang niet kunnen trainen en wil je je conditie (weer) opbouwen? Ren dan mee met het Run66 beginnersteam en bouw in twaalf weken je hardloopvaardigheden op. Gezamenlijk beginnen we aan een hardloopschema, waarbij we elkaar een keer in de twee weken ontmoeten voor een goede training. Tussendoor train je natuurlijk fanatiek zelf. Na 12 weken ben je klaar voor het grootste hardloopevent van Den Haag: de City Pier City Loop op 6 maart 2016! We starten in november van dit jaar; houd de agenda goed in de gaten!

Talentenspreekuur

Wil je je inzetten voor de afdeling, maar weet je niet op welke manier je dat het beste kan doen? Kom dan eens vrijblijvend praten over je ambities en over de mogelijkheden om actief te worden binnen de afdeling Den Haag op het Talentenspreekuur. De eerstvolgende editie wordt aangekondigd in de agenda op de website.

Werkgroepen

D66 Den Haag heeft verschillende werkgroepen. Deze werkgroepen ondersteunen de fractie en het bestuur bij het formuleren van standpunten van D66. Ook leveren de werkgroepen bijdragen voor het verkiezingsprogramma, inhoudelijke avonden met de afdeling, opinieartikelen en visieontwikkeling. Op deze pagina vind je meer informatie over de werkgroepen.

Wijkteams

In Den Haag hebben we over de hele stad wijkteams. Wijkteams helpen in de campagne, zijn de oren en ogen in de wijk en bieden een mooie manier om andere D66’ers in je wijk te leren kennen. Aan het hoofd van de wijkteams staan de wijkhoofden, actieve D66’ers die hun wijk goed kennen en heel graag bijdragen aan het verder laten groeien van D66. Wil je D66 helpen in jouw wijk? Neem dan contact op met je wijkhoofd. Op deze pagina vind je hun contactgegevens.

Laatst gewijzigd op 18 september 2016