Informatie over de gemeenteraadsverkiezingen 2022

Op deze pagina is alle informatie te vinden over de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Deze informatie zal continu van updates voorzien worden. Heb je nu vragen? Stuur dan vooral een bericht naar het bestuur voor meer informatie of al je vragen.

Verkiezingsprogramma

Het concept verkiezingsprogramma is hier terug te lezen. Leden kunnen amendementen indienen via MijnD66.nl. Tijdens de Algemene Afdelingsvergadering van 30 oktober wordt het programma voorgelegd ter besluitvorming. Vragen over de verkiezingsprogrammacommissie of het verkiezingsprogramma? Neem contact op met secretaris politiek Marcel Bril.

Kandidaat-raadsleden

De lijsttrekker is reeds gekozen: Robert van Asten.

De overige kandidaten konden zich via kandidaat stellen tot en met 30 augustus 2021. De e-voting vindt plaats van 20 oktober tot en met 27 oktober 2021.

De lijstadviescommissie heeft op 4 oktober de advieslijst bekend gemaakt. Bekijk hier het kandidatenboek inclusief de lijstvolgorde.

Afdelingsverkiezingscommissie (AVC)

De afdelingsverkiezingscommissie (AVC) waarborgt een onpartijdige voortgang van de kandidaatstellingsprocedure. De commissie bestaat uit drie personen:

1. Sahidah Somer (voorzitter)
2. Bettie Groen (adviseur)
3. Enno Koops (secretaris)

Verkiezingsevaluatiecommissie (VEC)

De verkiezingsevaluatiecommissie (VEC) evalueert het proces van deelname aan de verkiezingen.

De leden van de VEC worden nog bekend gemaakt.

Andere vragen?

Heb je vragen over de gemeenteraadsverkiezingen van 2022? Schroom dan niet om contact op te nemen met ons via bestuur@d66denhaag.nl. We helpen graag en denken graag met je mee.

Laatst gewijzigd op 5 oktober 2021