Geïnteresseerd in het wethouderschap?

Zie jij jezelf als wethouder van de mooiste stad van Nederland? Kom dan kennismaken met onze wethoudersadviescommissie (WAC) om te kijken of je ambitie aansluit bij onze afdeling.

De WAC is een commissie, ingesteld door de Algemene Afdelingsvergadering (AAV), en heeft als taak om kandidaat-wethouders te scouten en gesprekken te voeren met deze kandidaten. Op basis van gesprekken met geïnteresseerden maakt de WAC een advies voor de nieuw gekozen fractie met betrekking tot deze mogelijke kandidaten. De uiteindelijk gekozen fractie maakt eigenstandig een keuze voor kandidaat-wethouders en beslist na een succesvolle onderhandeling over een voordracht richting de gemeenteraad.

Geïnteresseerden in het wethouderschap kunnen zich vanaf 1 januari 2022 en idealiter ruim voor 1 maart 2022 melden bij de commissie door een motivatiebrief met cv te sturen naar wac@d66denhaag.nl. We verzoeken geïnteresseerden om zich zo vroeg mogelijk bij de WAC te
melden.

Lees hier het profiel voor potentiële wethouders en hier het instellingsbesluit van de WAC, beide vastgesteld op de AAV van 30 oktober 2021. Zie voor meer informatie over de procedure het instellingsbesluit.

De leden van de WAC worden uiterlijk 31 december 2021 bekend gemaakt.

Ben jij de kandidaat wethouder die D66 Den Haag zoekt? Je kan je tot uiterlijk 1 maart 2022 23.59
uur kandideren door uw motivatiebrief, curriculum vitae en wethoudersscan (zie: mijnd66.nl) toe te
sturen via: wac@d66denhaag.nl.

Laatst gewijzigd op 20 november 2021