Lijsttrekker Robert van Asten verkozen

Robert van Asten verkozen tot lijsttrekker

Presentatie kandidaat-lijsttrekker Robert van Asten

Op de ledenvergadering van 11 mei heeft de enige kandidaat-lijsttrekker zich gepresenteerd: Robert van Asten. Van Asten is op dit moment werkzaam als de Haagse wethouder voor mobiliteit en cultuur. Hij was in 2018 ook lijsttrekker voor D66 Den Haag.

“Ik geniet van Den Haag. Van de oude buurten, van de stranden en duinen, van de  theaters, de musea en de podiums. Van nieuw iconen zoals Amare en van oude luister zoals de grachten. Maar vooral geniet ik van de enorme diversiteit in onze stad. Die diversiteit zit in alle mensen die samen Den Haag maken tot de levendige stad van vandaag en waarmee we samen de toekomst gaan bepalen.”

“We zullen alle Hagenaars, jong en oud, nodig hebben om de uitdagingen waar de stad voor staat het hoofd te bieden. Meer betaalbare woningen in een prettige omgeving, geen zielloze hoogbouw in een versteende wijk. Sowieso meer groen in onze straten om de gevolgen van klimaatverandering op te vangen en om van te kunnen genieten. De Coronacrisis laat ons immers zien dat we onze parken, en duinen veel meer zijn gaan opzoeken en gaan waarderen. Nieuwe stadsparken zijn ook broodnodig om meer speel- en sportruimte voor onze kinderen krijgen. Het is toch van de gekke dat we accepteren dat zij alleen in kleine speeltuintjes veilig kunnen spelen terwijl we onze openbare ruimte volledig opofferen aan stilstaand blik?”

“Op weg naar een duurzame, groene toekomst wil ik investeren in de plekken die ons lief zijn, die ons verder helpen en die voor iedereen toegankelijk zijn. Plekken die ons gezond houden zoals parken en pleinen, plekken waar we nieuwe dingen leren zoals bibliotheken en plekken die ons inspireren zoals theaters.”

“Plekken die ons als stadsgenoten weer samen brengen.”

“Met die inzet wil ik graag weer als lijsttrekker van D66 de verkiezingen ingaan. Om samen met een lijst vol gedreven kandidaten en bijna 2000 betrokken Haagse leden ons verhaal voor een nieuwe toekomst voor Den Haag te vertellen.”

Verkiezing van de lijsttrekker

De verkiezing van de lijsttrekker geschiedt, conform het besluit  van de ledenvergadering van 13 oktober 2020, door middel van e-voting. De verkiezing start op 10 juni 2021, 9.00 uur en sluit op 21 juni 14.00 uur. De uitslag van de verkiezing wordt op 23 juni 2021 bekend gemaakt.

Alle leden die op 11 juni, 9.00 uur stemgerechtigd zijn, ontvangen te zijner tijd een uitnodiging voor het uitbrengen van een stem en een digitaal stembiljet.

Laatst gewijzigd op 19 september 2021