Hanneke van der Werf is persvoorlichter bij de Tweede Kamerfractie van D66 en was na haar studie geschiedenis en journalistiek voorheen werkzaam als journalist op de Haagse redactie van de NOS. Ze woont in de binnenstad en is onze vertegenwoordiger voor het stadsdeel Centrum.

Deze raadsperiode heeft Hanneke veiligheid, jeugdhulp, integratie en emancipatie in haar portefeuille. Om van Den Haag een veilige stad te maken, streeft Hanneke naar een goede samenwerking tussen stadsbewoners, politie en gemeente en de succesvolle samenwerking in het Haagse veiligheidshuis. Onderwijs ziet zij als de beste preventie van criminaliteit. Jongeren zonder startkwalificatie voor de arbeidsmarkt belanden vijf keer vaker op het criminele pad dan jongeren mét een diploma.

Met de decentralisatie van de Jeugdhulp krijgt de gemeente er een belangrijke taak bij. Het is een uitgelezen mogelijkheid om kinderen zoveel mogelijk in hun eigen omgeving te kunnen helpen. Daarnaast is het belangrijk dat nieuwkomers in Den Haag goed kunnen integreren, door bijvoorbeeld taalonderwijs voor volwassenen goed toegankelijk te maken. Iedereen moet zichzelf in Den Haag kunnen ontplooien, of je nou man, vrouw, homo of hetero bent. Hier ga ik me binnen de portefeuille emancipatie de komende vier jaar voor inzetten.

Portefeuilles: Veiligheid, Internationaal, Prostitutie, Emancipatie en Integratie
Stadsdeel: Centrum

Meer van Hanneke van der Werf