Kim (site)Kim Waanders zit sinds 2010 in de gemeenteraad en is woordvoerder op het gebied van onderwijs, volksgezondheid en welzijn. Kim komt in de Raad én daarbuiten op voor de belangen van de LGBT-gemeenschap in Den Haag en initieerde de Roze Boekenweek.

Kim is naast politicus ook ambtenaar en werkt op het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Kim is geboren en getogen in Den Haag. Ze woont in het Zeeheldenkwartier en is vertegenwoordiger van het stadsdeel Segbroek.

Goed onderwijs is de beste investering om mensen voor te bereiden op een mooie toekomst. Onderwijs moet dan ook voor iedereen toegankelijk en van hoge kwaliteit zijn. Hiervoor gaat Kim zich de komende vier jaar inzetten. Daarnaast heeft zij welzijn en (ouderen)zorg in haar portefeuille. Ze wil Den Haag zo’n gezond mogelijke stad maken, met veel aandacht voor preventieve zorg en hulp aan mensen om zich voor te bereiden op de onvermijdelijke zorgvraag die hoort bij ouder worden. Wat Kim betreft wordt zorg zoveel mogelijk in de eigen buurt of wijk georganiseerd.

Portefeuilles: Onderwijs, LHBT-emancipatie, ouderenbeleid, volksgezondheid (incl. WMO), welzijn, dierenwelzijn
Stadsdeel: Segbroek

Meer van Kim Waanders