Van wie is de openbare ruimte? Mijn keuze is simpel: Den Haag is voor iedereen en dat moet je terugzien in hoe we huizen bouwen en onze stad inrichten. Dat vergt duidelijke keuzes en D66 maakt die keuzes.

We kiezen voor de fiets, wandelen en het OV als de vervoersmiddelen van de toekomst. We stoppen met compromis-straten als de Zoutmanstraat waar al het verkeer maar door hetzelfde smalle straatje moet. We staan pal voor een stad die toegankelijk is voor iedereen, ook als je een beperking hebt. En voor een stad met meer groen, speelplek en terrassen en minder parkeerplaatsen. Verkeershufters die Haagse straten als racebaan zien, pakken we aan we zetten nieuwe innovaties in om herriemotoren aan te pakken. We steunen de bouw van betaalbare en toegankelijke woningen en gaan slecht verhuurderschap tegen. Alleen zo zorgen we ervoor dat Den Haag een stad voor iedereen is.

Over Marieke
Marieke zet zich als raadslid in voor een toegankelijk Den Haag. Ze heeft werk gemaakt van fietsveiligheid in o.a. de Zoutmanstraat het autoluw maken van de Dunne Bierkade en strijdt tegen verkeershufters en herriemotoren die Den Haag onveilig maken. Marieke is tevens vice-fractievoorzitter van D66 Den Haag. Naast haar raadslidmaatschap heeft ze een lobby-, en advies-bureau voor internationale vraagstukken. Samen met haar partner en twee kinderen woont ze in het Zeeheldenkwartier.

Portefeuilles: Verkeer & vervoer, zorg & welzijn, toegankelijkheid, wonen & vastgoed, studentenhuisvesting, democratie & participatie, gemeentelijke organisatie en dienstverlening, Metropoolregio Rotterdam-Den Haag
Stadsdeel: Centrum, Haagse Hout

Meer van Marieke van Doorn