Robert van Asten was van 2010 tot 2013 voorzitter van de Haagse afdeling van D66 en was tevens campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Sinds maart 2015 is Robert fractievoorzitter van de D66-fractie. Robert groeide op in Rijswijk en woont tegenwoordig in Loosduinen.

Robert is woordvoerder financiën, ruimtelijke ordening, internationale zaken, kenniseconomie, toerisme en citymarketing. Daarnaast is hij lid van de Rekeningencommissie en onze vertegenwoordiger voor het stadsdeel Loosduinen en de Vruchtenbuurt. De komende vier jaar gaat hij zich ervoor inzetten om in Den Haag verder te ontwikkelen en aantrekkelijk te maken als vestigingsplaats voor (internationale) mensen en organisaties.

Ik wil dat àlle Haagse wijken, nog meer gaan bruisen. Overal zie ik hoe mensen zelf met leuke initiatieven voor de buurt komen. Zij moeten een meewerkende gemeente aan hun zijde vinden. Een gemeente die als doel heeft om initiatieven mogelijk te maken, niet moeilijk. De ondernemende geest van mensen zorgt voor een sterke stad waar mensen graag willen werken en wonen. Die ondernemende geest moeten we als gemeente ondersteunen.

Portefeuilles: Financiën, Internationale zaken en Kenniseconomie, Stedelijke ontwikkeling: Kijkduin-Bad, Loosduinen en het Spuikwartier, Citymarketing & Toerisme, Lid van de Rekeningencommissie
Stadsdeel: Loosduinen en Vruchtenbuurt.

Meer van Robert van Asten