Tom de Bruijn

Wethouder

Voordat hij wethouder werd, was Tom de Bruijn (Eindhoven, 1948) staatsraad bij de Raad van State. Hij is tevens speciaal adviseur van de Task Force for Greece die, in opdracht van de Europese Commissie, ondersteuning verleent aan de Griekse overheid bij het op orde krijgen van de financiën en de economische situatie in dat land.

Tom studeerde Politieke Wetenschappen in Geneve, Oorlogsstudies aan King’s College in Londen en Rechtsgeleerdheid in Utrecht. Na zijn afstuderen in 1977 trad hij in dienst bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hij bekleedde daar meerdere functies, waaronder hoofd sectie Algemene Integratie bij de Directie Integratie Europa, Directeur Integratie Europa, Directeur-generaal Europese Samenwerking en Permanent Vertegenwoordiger van Nederland bij de Europese Unie. In 2011 trad hij in dienst bij de Raad van State, waar hij zich onder meer bezig heeft gehouden met de verschillende decentralisaties die door de regering zijn ingezet en waarvoor de gemeente nu verantwoordelijk wordt. Tom woont sinds 1992 in Den Haag en was voorzitter van de onderhandelingen voor de vorming van een nieuw Haags stadsbestuur.

“Het voorzitterschap van de onderhandelingen heeft aanstekelijk gewerkt. Ik heb me intensief kunnen verdiepen in de uitdagingen waar Den Haag de komende jaren voor staat. Het akkoord biedt veel kansen voor de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties van onze stad. Ik kijk er naar uit om mijn bijdrage te leveren om die kansen te benutten.”

Wethouder Financiën, Verkeer, Vervoer en Milieu

Meer van Tom de Bruijn