Opleidingen

– bekijk op deze pagina het opleidingsaanbod, scroll door naar beneden om het totale aanbod te kunnen bekijken –

Crash course sociaal-liberalisme

Wil jij in vijf avonden meer leren over de ins en outs van het sociaal-liberalisme en hoe je dit in de praktijk brengt? Heb je politieke aspiraties en ben je benieuwd naar wat daar allemaal bij komt kijken? Of ben je gewoon geïnteresseerd in waar een partij als D66 nou precies voor staat? Misschien is de “Crash course” sociaal-liberalisme iets voor jou!

Ook dit voorjaar organiseert de afdeling Den Haag weer een (beginners)cursus over het sociaal-liberalisme. In vijf bijeenkomsten word je bijgespijkerd over de 5 richtingwijzers van D66, de uitdagingen van de toekomst en hoe een sociaal-liberaal hier tegen aan zou kunnen kijken op landelijk, regionaal en lokaal niveau. Na de theorieavonden leer je op de vierde avond hoe je de standpunten van D66 op een duidelijke manier kan verdedigen en uitleggen. De cursus wordt op de vijfde avond afgesloten met een netwerkdiner.

Het programma ziet er als volgt uit.

Avond 1: Dinsdag 11 februari 2020. De vijf richtingwijzers – Waar staat D66 voor?

Tijdens de eerste avond maak je kennis met de grondbeginselen van het sociaal-liberalisme en met de vijf richtingwijzers die D66 op basis van dit gedachtegoed heeft opgesteld.

Avond 2: Dinsdag 18 februari 2020. En nu vooruit! – Vertaling van je standpunten naar een verkiezingsprogramma

Tijdens deze avond gaan we aan de slag met een aantal actuele thema’s en probeer je jouw sociaal-liberale standpunt te bepalen aan de hand van het sociaal-liberale gedachtegoed en de vijf richtingwijzers van D66.

Avond 3: Dinsdag 3 maart 2020. Politiek in de Gemeente – Hoe vertaal je het sociaal liberalisme naar de lokale politiek?

De derde avond brengen we een bezoek aan het Gemeentehuis van Den Haag en maken we kennis met enkele D66-raadsleden en het werk in de Raad. Met welke thema’s krijgen zij te maken en hoe gebruiken zij de richtingwijzers bij het maken van hun politieke keuzes?

Avond 4: Dinsdag 17 maart 2020. Debatteren – Hoe breng je je standpunten zo effectief mogelijk over?

– Deze bijeenkomst gaat ivm het coronavirus niet door en wordt verplaatst naar een ander moment –

Avond 5: Dinsdag 24 maart 2020. Netwerkdiner – Wissel je politieke standpunten uit

Informatie, kosten en aanmelden

Voor nadere informatie kan je terecht bij bestuurslid Ange de Beer, met in haar portefeuille Talentontwikkeling en Opleiding.

Aanmelden kan via: angedebeer@d66denhaag.nl. Vermeld bij aanmelding je naam, emailadres en telefoonnummer. Geef ook aan of je lid bent van D66 Den Haag.

Voor de vijf bijeenkomsten geldt een totale eigen bijdrage van €66,-. Er zijn maximaal 20 plaatsen.

Laatst gewijzigd op 12 maart 2020